Одрживе заједнице широм света

Елиза Бацот је прије три године посјетила еколошки планирану заједницу Серенбеа. Чула је да постоји органска фарма и отишла са супругом у нади да ће пронаћи нови локални извор производа. На дан када су посјетили, постојала је забавна странка која се одвијала широм улица које су се налазиле у четврти, смјештене 45 минута јужно од Атланте. “Било је надреално – завршили смо сатима да разговарамо са људима и касније смо се преселили у ресторан на фарми за оброк с храном”, каже Бакот, 36, медицинска сестра.

На излазу, пар је налетео на некретницког агента Серенбе и заказао састанак како би се вратио и сазнао висе. Шест недеља касније, били су у уговору о изградњи енергетски ефикасне куће у близини фарме. И 10 месеци касније, на изненађење свих својих градских пријатеља, они су у ствари направили потез.

“Кад смо рекли људима да се крећемо у зелену, одрживу заједницу јужно од града – што је озбиљна земља територија, а не уобичајена предграђа Атланте – гледали би нас као што смо рекли да се преселимо у М. Нигхт Схиамалан Село,”рекао је Бачот, па је и био нервозан:” Заправо смо задржали нашу градску кућу ближе Атланти неко време и поделили своје време између њих “, каже она, и на крају је постало јасно где желе дугорочно живјети. “Били смо толико наглашени када смо били у Атланти, док се живот у Серенбе осећао без напора и природног”, објашњава Баћот. “Годину дана касније, прешао сам болнице на једну ближе Серенбе; онда смо продали градску кућу и никад се нисмо погледали. “Сада је њен превоз на истој удаљености као и када је живела у близини Атланте.

слика

Становници Кукуиула могу сјећати поврће са Упцоунтри фарме заједнице, која такођер одржава мјесечне вечере на отвореном
Љубазна заједница

Бацот није једини млади, професионални урбанистички трговински бетон за заједницу. Широм свијета, а посебно у Сједињеним Државама, развијен је развој суседстава усмјерен на одржив, здрав живот. Они се крећу од мјеста као што је Прингле Цреек Цоммунити, одрживи развој у Салему, Орегон, који је основала локална породица, у Кукуи’улу, рајски оток који води хавајска развојна компанија, до Муеллера, “новог урбаног село “три миље од центра града Аустин, у Тексасу, то је дом за 5.000 људи. Самопрокламоване модерне утопије су око 1960-тих година, али им је имала хипик вибе и имала је тенденцију да привуку људе који желе да се извуку из света. Чини се да је жалба супротна.

“Постоји инстинктивна потреба за стварањем малих заједница окружених природом”, каже Вилијам Форбес, доцент за географију и развој одрживих заједница на Државном универзитету Степхен Ф. Аустин. Он напомиње да се овај тренд већ деценијама у порасту, дијелом као одговор на изолациону субурбанизацију белих пикетних ограда 1950-их. “Поврх тога, одрживи, органски начин живота постали су свеобухватнији и пожељнији, поготово што у вијестима видимо ствари попут [кризе на води] у Флинту, Мицхиган.”

Худсон Валлеи Веекенд Гуиде - Где боравити, јести и пити у мачкама

Има смисла – у теорији. Али ко заиста живи на овим местима? Може ли жена која носи руж, у ствари, уклопити у канцеларију? Да ли заједнице имају довољно културе да би се супротставиле градском животу? Ја имам лична улагања у ова питања. Мој садашњи супруг је покренуо случај да напусти Њујорк, откад смо се ангажовали пре годину и по дана. Он је фрееланце писац који се фокусира на вањско-планинарење, камповање, ви то називате. То значи (а) да може радити било гдје, и (б) приступ зеленилом би радио у његову корист. (Истинска прича: Једном је поставио шатор у нашем малом стану у Бруклину и спавао у њој.)

Да будем фер, видим и жалбу, нарочито као неко ко воли органску храну и трчање стаза – и мрзи да имају шаторе постављене у њеној дневној соби. Ипак, требам мало више од “лијепих суседа” и органске хране да бих убедио да прихватим дужи пут за рад – и потенцијално језиво комуни вибе.

слика

Лабиринт на основу Серенбе, заједнице у близини Атланте, дизајниран је камењем из целог света
Љубазношћу Заједнице

Тако сам ишао директно до извора: жене, као и ја, које су се већ преселиле на ова мјеста. Како се испоставило, сви су се сложили: нопе, не хипи комуна. Када је 35-годишњи менаџер за комуникације Мцкензие Фаррелл први пут преселио у Прингле Цреек, где нема нулте воде у систему олујних вода у околним градовима, а сви објекти морају бити сертификовани као еко-ефикасни, она каже да је забринута да, Тачно рециклирају свој отпад, она ће бити прогнана. “Ту су заправо неки људи који производе читаву годину за куповину врећа за смеће, али други нису ни близу тог нивоа зелене”, каже она. “Нико не суди једни другима”.

Међутим, нису све заједнице тако флексибилне. Само погледајте директоријум на иц.орг-Фелловсхип фор Интентионал Цоммунити, који помаже људима да се повеже са планираним заједницама и задругама, великим и малим, а видећете поруке које говоре о “веганским” и “организованим” око дијеле готово све. ” Постоје села вишеструких домова са водећим принципима који се не спроводе, а онда постоје заједнице у којима сви живе у једној кући, деле исту религију и / или дијету и раздваја одговорности за одгајање дјеце. Као интровертно месо, ја ћу избјећи друго. Али и даље бринем што ова места привлаче много истих типова људи, што би био проблем, пошто стварно волим разноликост града. Да ли се осећам као да живим у балону?

Мицхеле Бартлетт, 46-годишња директорица развоја каријере, каже да воли да живи у Хидден Спрингс, Идахо, руралној заједници са заједничком шталом, фармом и воћњаком који је био дизајниран да сачува отворени простор и минимизира путовање колима. Али, она признаје, постоји недостатак. “То је место са највишим средњим разредом, а нема много разноликости”, каже она. “Критичари ће то упоређивати са Плеасантвиллеом или Степфордом, а то није потпуно нетачно.”

Муеллер, који се налази на месту старог аеродрома у Аустину, мање је хомоген. Ректор Јанека, специјалиста за развој који живи тамо, каже да су њени суседи расно и етнички различити. Плус, 25 одсто резиденција је резервисано за домаћинства која чине мање од 80 одсто годишњег медијског прихода у области (43.600 долара за једночлано домаћинство, 62.250 долара за четворочлану породицу). Али, и даље се често осећа чудно. “Гоогле тестира ауто-аутомобиле у нашем окружењу”, каже ректор 38. “И утицајни људи, као и градоначелници других градова, имају поглед на Муеллера да виде да ли се овакав начин живота може реплицирати на другим местима, што чини се да осећате као да живите у надреалном експерименту. “

слика

Већина вила у Кукуи’ули, заједници луксузног одмаралишта у Колоа на Хавајима, имају дизајн отвореног типа
Љубазношћу заједнице

Али, за многе, упад учешћа у друштвеном експерименту на великој шеми је, добро, дружење. “Све куће у Муеллеру су прилично близу, а ми имамо предње трамве, па се сваког петка дружимо на нечијем патиоју и дружимо се”, каже ректор.

Додао Бацот, “Не могу вам рећи колико пута сам” брзо “шетала око језера само да бих завршила вино на нечијем трему неколико сати, понекад и странца.”

слика

Финца Беллависта куће може изнајмити своје куће за дрвеће за туристе
Јамес Лозеау

У међувремену, живим у Њујорку већ деценију, а никад се нисам сусрео са комшијом – нешто што почиње да звучи много тужније. Али, хеј, имам лаган приступ свему што могу да потражим: музеји, позоришта, барови, ресторани и пријатељи које могу посјетити без уласка у ауто. Зашто све то да поднесем за тријем?

Бацот ми је рекао да није морала: “Сад сам више везан за уметност и културу него за живот у Атланти. Серенбе има позориште и програм уметника у резиденцији, који ставља представе, концерте и читања поезије сваке недеље.”

Према Фаррелл-у, “Прингле Цреек је око три километра од центра Салема, 60 миља од обале и 65 миља од планине, а омогућава вам да радите неке активности које желите.” И ту се расправља аргумент мог супруга: Ова мјеста имају лак приступ активностима – таква врста која се дешава на трему. Ако сте икада били у Њујорку у Пенн Статион у петак увече или седели у саобраћају током љетњег викенда, знате колико је тешко напустити град и ући у природу. Понекад скоро да није вредно тога – можда би попио мало вина на најбоље место на свету, иако само у двоструко годишње одлазите у позориште и немаш времена за реномиране ресторане.

Због тога сам добио озбиљан болежњак када ми је Бартлет рекао да се са својим пријатељима скоро сваког јутра: “У праву смо на подножју Боисеа, тако да буквално можемо да изађемо и да идемо на поход.” У суботу, Бацот често узима поп-уп јоге на језеру у близини своје куће: “Након тога, идем кући, доручкујем јаја са фарма и једем на мојој веранди с погледом на језеро.” Моје пост-јога искуство? Потпуно пунио 12 долара у подземној железници, надајући се да ћу добити мјесто када су ми ноге болне.

Водич за викенд путовања: где да останете, једите и пијте у Аустину

На много начина, ова места изгледају као мали градови: Имате приступ органској храни на начин на који можете да уживате у космополитичком подручју, можете свуда ходати и стално сте у интеракцији са другим људима. Али са свим овим сличностима, питао сам се да ли постоји исти осећај ексклузивности и врста захтева за које су познати кооперативни односи у великим градским подручјима. (Пре неколико година, мој супруг и ја смо покушали купити стан у Нев Иорку – процес у којем смо припремили 300 страница референци и документације, само да их одбијемо из разлога које никад нећемо сазнати. нас.)

слика

Органска фарма Серенбе има програм који подржава заједницу Заједнице (ЦСА), који члановима нуди удио у недељној жетви
Ј. Асхлеи

Испоставило се да то уопште није. Неке од заједница захтевају да плаћате накнаде за суседство – удруживање (у Муеллеру, 47,50 долара месечно) или да се придржавају еколошких пракси у изградњи, али ниједан од оних који сам проверио није имао процес саслушања за уласке. И куће су типично приступачне за подручја. Кућа са три спаваће собе у Прингле Црееку ће вам вратити 345.000 долара, што је упоредиво с ценама у оближњем Портланду. За своју кућу у Серенби, Бакот каже да је платила нешто више него што би имала за слично место у предграђу Атланте. “Али имамо уграђену заштиту воде и план пода који оптимизује светлост, тако да не користимо толико електричне енергије”, каже она. “Такође има ефикасније геотермално грејање и климатизацију.”

Чак и са таквим аргументима, не знам да ли сам спреман да направим тај потез. Међутим, ми планирамо путовање у еко-пријатељску заједницу у Костарики овог пролећа. Финца Беллависта је 600 хектара у кишној шуми која вам такође омогућава изнајмљивање кућа за одмор за одмор. Још боље, ако бисмо купили један (земљиште почиње од 35.000 долара за пола хектара, онда можемо изградити кућу за студије за око 30.000 долара), могли бисмо да је изнајмимо за туристе када се вратимо у Њујорк. Најбоље од оба света, можда?

Без обзира на то, примењиват ћу неке од лекција које сам научио у свом животу у Њујорку: нема фарме, али имам тржишта фармера често могу посећивати. Можда немам трему, али имам пријатеље да не бих престајао да радим касније. И ја сигурно имам комшије које могу да позовем на чашу вина. Могао бих само да направим то последње моје резолуцију за нову годину.

Овај чланак се појављује у јануару Марие Цлаире, сада на новинама.